Gårdagens styrelsemöte gav ett enhälligt beslut på att starta upp projektet! Det kommer dock att finnas ett antal beslutspunkter i projektet där styrelsen har rätt att avgöra om det är ekonomiskt möjligt att gå vidare. Detta beroende på om vi stöter på tekniska problem eller om klubbens ekonomi inte tillåter fortsatt arbete.
Vägen framåt just nu är att tillsammans med klubbens tekniker komma överens om lämplig utrymme i hangaren för att hålla till med arbetet. När detta är beslutat så kommer Cubgruppen att samlas för att röja plats. Det som behövs är utrymme för kroppen och avmonterade vingar.
Det är ca 7 timmars flygtid kvar innan den planerade 100-timmars servicen då klubben planerat att ställa SE-KEG för renoveringsarbetet. Det nuvarande luftvärdighetscertifikatet gäller fram tills mars, men troligtvis så hinner flygtiden ta slut först. Så först till kvarn att boka flygning! Det kommer nog att bli slagsmål om det sista passet.
Efter det så kommer vingar och stabilisator att monteras av och dukas av för inspektion. I samband med detta kommer den första beslutspunkten. Hittar vi för mycket korrosion så innebär det kanske större kostnader än planerat. Ser allt bra ut så kommer klubbstyrelsen att ge OK för anskaffning av material för sprygelreparation och dukning. Sedan gäller det att hitta en bra leverantör av delar. Exempel på priser kan ni hitta här.